Fru Monthan: Akuten

lördag 26 mars 2011

Akuten

Hej

Allt började i onsdags då jag fick jätte ont i mellangärdet och bröstkorgen. Tog lite värktabletter och så lät jag det vara. Men sen på Torsdagen så gick jag till Vårdcentralen för jag ville kolla upp var det berodde på.
Ja jag kom dit och han tittade lite på magen och ryggen och kom fram till att jag hade problem för att jag var TJOCK! Och behövde banta och då skulle allt bli bättre. Inga prover eller något gjorde han. Så jag gick hem igen.
Sen igår så hände det igen efter jag hade lagt Jasmine och stoffe sa ring ambulansen och det gjorde han och dom kom inom 10 minuter. Och värken hade avtagit lite när dom kom men dom tycke jag skulle åka in eftersom det inte var första gången. Så då åkte jag med dom till kulbergska i Katrineholm
Dom tog ett blodprov och ekg men hittade inget. Jag berättade att på förlossningen så kollade dom min galla en gång men hitta inget i fall det kunde vara den.
Då sa dom att den läkare som gör ultraljud inte kom in förrän idag så jag fick stanna kvar.
Jag fick en till attack där och då fick jag en spruta med voltaren och det släppte.
Sen idag så kollade dom med ultraljudet och så en massa stenar i gallan!! Ingen skoj. Fick medicin med mig hem. och vad jag fattade det som så skulle dom skicka remiss till kirurgen.
Så jag får väl se vad som händer.. fick en del tips om vad man kunde göra för att undvika att få ont.

Men när jag hämtade ut min medicin på apoteket här så sa hon som satt där, att hon såg att jag hade recept på Citodon. Och dom skulle man absolut INTE äta om man har fel på gallan...

Hmm vad fan göra jag då?? Dom äter jag ju för mina fötter och MÅSTE ha dom...
Får väl äta dom ändå.
Ja detta va lite om detta....

Men är jävligt arg på läkaren på vårdcentralen här i Flen...


ja annars då? inte så mycket var i badhuset och bada med Jasmine och nadja det va skoj...

Nu ska snart jasmine sova och vi ska kolla på 3 avsnitt av Big Brother som vi missat. men är skit trött..
Vi har matat ankor idag med bilder kommer nån gång.
Men ha en bra kväll så hörs vi...

1 kommentar:

  1. Ja du gumman jag har gallan jag har opererat mej för det och jag får inte äta vissa saker m.m och vissa stunder får jag ont men jag kan säga så här är det nåt du undrar tveka inte att fråga jag vet att sådana attacker är inte roliga jag började till och med skaka i hela kroppen för det gjorde sååååå ont /Rita

    SvaraRadera