Fru Monthan: sjukdom mm...

onsdag 21 mars 2012

sjukdom mm...

Ny vecka igen då...
Den började med att på söndag natt så gallskrek jasmine och sa att hon hade ont i örat. Så hon fick Alvedon, och när den började verka så somnade hon om. Men så fort den släppte efter 2 timmar så började hon igen, och så höll vi på.. Så vi gick till läkaren på måndag morgon. Och han sa att hon va lite röd och att hon skulle bli bra inom kort. Han sa att om hon inte hade ont så fick hon gå till dagis idag...


Sen på måndag eftermiddag så hade viggo tid till samma läkare. Vi hade tid där ang hans mage. Dagis tror att han inte tål laktos. Och doktorn sa att efter magsjuka så kan tunntarmen blivit skadad. Jag berättade att vi ger semper droppar, men inte sett något ännu. Men det kan ta upp till 10 dagar innan man ser något. han har ätit i 8 dagar nu. Så han förslog att vi skulle utesluta laktos helt en tag för att se om det blir bättre.
Så nu har vi handlat en massa olika laktos fria varor. Vi hade köpt en mjölk- och laktos fri välling. Men som jag visste så tag han inte den utan blev skit arg..
Så jag gav ju han sin vanliga välling.. Men idag så ska jag ge nyponsoppa i stället. För annars så gör det ju ingen nytta.


Men jag tror inte ens att det är laktosintolerans. Men värt och prova..Lämnade in bajs prov idag med till VC. Hoppas man får veta vad det ger.


Ja annars då? har kommit lite efter i skolan nu när jasmine har varit hemma.. Så jag ska försöka göra lite idag.. Men det är så skönt att kolla film :)
Sen ska vi kanske flytta akvariumet med. Sen ska jag hämta barnen och hoppas mamma kommer idag..


Vi har ingen bil denna vecka heller den är inlämnad på verkstad och fixar styraxel eller vad det heter :)




Men ni får ha en bra dag i detta fina väder :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar