Fru Monthan: Döden och droger....

måndag 18 juni 2012

Döden och droger....

Har just sett filmen I skuggan av värmen. Det var en jätte bra film, men en viss scen i slutet fick mig att börja gråta. Hon tar en överdos i hissen.

Det förde mig tillbaka många år när en väldigt god "vän" till mig dog i trappen på drottning gatan... Han höll på med droger och han tog en överdos sägs det i trappan.. Och varje gång jag går förbi där så tänker jag på honom, hur hade allt sett ut om han fortfarande levde.. Min mamma hade ett missat samtal från honom på natten när han dog och på telefonsvaren så säger han Hjälp mig! Han ville nog inte dö...Jag vet inte om ni vet vem han var. Lars hette han i alla fall.
Jag var på hans begravning.. Jätte fin var det. Fan vad jag saknar honom ibland han var en person som jag kunde prata med om det mesta.. Jag var 16 han var 36 eller 38
Usch vad jobbigt det blev nu....

När jag var 18 så träffade jag en kille som höll på med droger, det var då jag började med.. Den tiden var den bästa tycker jag visst inte drogerna. Men dom hjälpte mig att slippa värken och jag kände mig inte handikappad alls..
Vart hade jag varit nu om jag inte hade slutat med amfetaminet???

Hade jag legat död i någon trapp?
Jag kan få såna konstiga tankar ibland...

Nej nu får jag tänka på något annat
hej då

3 kommentarer:

  1. Oj, här var det mycket jag inte visste, varken om dig eller om Lars (för visst är det rätt Lars jag tänker på nu?). Visste faktiskt inte dödsorsaken, märkligt nog. Bra i alla fall att du slutade, men det hjälper nog inte så mycket att tänka på var man hade varit idag om man inte hade slutat, men jag kan förstå att det kan vara ett jobbigt minne och att tankarna lätt kommer...

    SvaraRadera
  2. Hade man inte slutat så kan det mycket väl ha varit så att man själv hade avlidit.
    Var stolt att du klarat dig bort från det. Även fastän man önskar att alla gjorde det så går det inte till så tyvärr.

    Kram till dig, tänk på din vän, tänk och ta hand om dig själv framför allt.

    SvaraRadera
  3. tungt och ledsamt inlägg, vad bra att de är bättre nu men grymt tragiskt med din vän :(

    SvaraRadera